aug 30

Helga som var :D

Helga ja 🙂 Veit jeg skrev at jeg skulle legge ut litt oppussingsbilder, men har ikke greid det enda.. Har bilder, men likevel..

Vi dro innover til Oslo fredag. Vi var vel reiseklare mellom 2 og 3 tror jeg, men akkurat i det vi hadde festa på hengeren og skulle til å dra kom rørleggeren som skulle legge opp til vaskemaskina. Det tok den tida det trengte og så dro vi. Da vi hadde kommet over i Norge stakk vi innom noen som hadde en sofa til overs som pappa kunne få. Skulle bare få den på hengeren, men vi ble sittende der å skravle litt. Tror pappa koste seg godt 🙂 Da vi kom til farmor spiste vi litt også gikk farmor å la seg. Jeg og pappa satt oppe litt til for det var no spennende på TV. Vi har ikke TV her i Gullspång, så man blir omtrent fengsla i alt som foregår på TV når det er lenge sia sist 😛 Vi fikk da lagt oss og så var det oppat på lørdag. Da skulle jeg være med Thea 🙂 Jeg hadde spurt litt tidligere i uka om hu ville være med å se Alexander Rybak på Voksenåsen senteret som ble 50 år, og det kunne hu godt.

Vi møttes litt over 11 på lørdag og tok toget inn til Oslo. Thomas var med han å, men han skulle av på Kolbotn 😛 Da vi kom på Oslo S skulle Thea ta ut penger og jeg fant ut at jeg burde ha en litt større pengepung så jeg fikk bankkortet nedi også. Lommeboka ble litt stor å dra med seg, og jeg hadde bare svenske penger oppi der. De norske hadde jeg putta i en liten en for seg selv så jeg tok bare med den og bankkortet nemlig. Da Thea hadde tatt ut penger og jeg hadde kjøpt meg en liten pengepung stakk vi ned på Trafikanten. Jeg hadde fått reisebeskrivelse tidligere i uka, men den huska jeg selvfølgelig ikke.. Vi fikk en ny, som dama bak skranken skrev opp til oss og vi kjøpte dagskort (lite visste vi at det skulle komme SÅ godt til nytte 😛 ) Vi kjøpte oss noe å drikke på Deli de Luca før vi fant t-banen til Majorstua. Thea skulle innom en butikk der og i tillegg sto det i reisebeskrivelsen at vi skulle bytte til buss der. Vi gikk nedover gata for å finne butikken Thea skulle på, men den var nedlagt eller stengt. Kom ikke inn der ihvertfall. Dumme meg som hadde høye hæler begynte å få litt små vondt under beina. Var mere ubehagelig enn vondt men like vel.. Vi fant en trikkeholdeplass og satte oss på første trikken og hoppet av ved t-banestasjonen. Vi så på rutene til t-banen når vi kjørte til Majorstua, at det skulle gå t-bane opp til Voksenkollen der vi skulle av, så vi satte oss ned for å vente, men t-banen som skulle gå opp dit kom aldri.. Så så vi et skilt der det sto at det var buss for den linja, og vi fulgte pila. Vi så noen busser som det sto riktig nr på og spurte døm om det var riktig, men da fikk vi beskjed om å gå ned igjen den veien vi kom fra og til høyre (tror jeg) vi gikk dit og så en buss til med riktig nr på, som begynte å kjøre og vi vinka til den. Han pekte framover mot holdeplassene ved t-banestasjonen, så vi gikk dit han pekte. Ikke så veldig lenge etter kom riktig buss på ANDRE siden av veien, så da var det bare å komme seg over da og få satt seg på.

Så satt vi der da.. og kjørte oppover mot Voksenkollen der vi skulle av. Så så vi noen vakter som var kledd ut og en rød løper, så ble vi usikre.. Var det der? 50 år er jo en grunn til å gjøre litt stas mener jeg. Så vi ble litt stressa, og det satt noen eldre der også som spurte de midt i mot oss om hvor Voksenåsen og den konserten med Alexander var hen. De sa det kanskje var der ved de vaktene. Så jeg og Thea vi ble litt oppgitte over at det går an å ta så feil.. Vi fant ut at vi fikk ta en ny buss opp igjen å gå av der. Vi ble med bussen ned over igjen og den kjørte forbi den plassen enda en gang, så vi plinga for at bussen skulle stoppe, men det gjorde den ikke.. Så vi ble med ned igjen da, men bare nesten. Det var et sted på turen opp at det stoppa en buss som kom oven i fra, så jeg tenkte kanskje at det sto en buss der nå siden det var vi som kom oven i fra nå, men det gjorde det ikke, men den kom like etter, og jeg sier til Thea «der er det en buss!!» og løper ut for å komme meg på 😛 Thea skjønte ikke helt hva som skjedde når jeg gikk så fort av bussen, men kom seg av og på den andre hun også 😛

Så bar det opp igjen og vi gikk av like før den røde løper greia. Vi gikk opp dit og spurte de vaktene som sto der, lit nølende, om det var der den gratiskonserten var, men nei da.. Men de kunne godt synge for oss altså, ikke no problem det 😛 VI spurte om veien til Voksenåsen, men det viste de ikke, men de hadde fått spørsmålet tidligere så en av de gikk inn å spurte. Joda det var opp der bussen kjørte det.. Så da begynte vi å gå oppover. Nevnte jeg at jeg hadde høye hæler? Litt oppi bakken så vi noen folk i smoking og fine kjoler, så da ble spørsmålet om vi måtte være SÅ fint kledd? Men det var heldigvis bare noen som hadde gifta seg 😛 Vi gikk litt til og fant en bussholdeplass. Vi vurderte å bare drite i hele greia og ta bussen ned, da det kom noen gående nedover mot oss, så vi spurte de om veien. De sa at det var en sti litt oppover veien og den skulle vi følge og i krysset skulle vi gå til venstre, så kunne vi bare følge lyden. Enkelt det, men hu dama så hva slags sko jeg hadde å sa at jeg ikke fikk lov til å gå der 😛 Men det var bare to busstopper da og opp en vei så var vi framme. Så da venta vi på bussen.. Den kom og vi satte oss på og gikk av to plasser seinere, på Voksenkollen som det sto i beskrivelsen..

Vi gikk oppover den veien de to folka hadde snakket om og vips så var vi der. Litt vonde bein, men det går over 😛 Det var Tomas von Brömssen som sto på scenea da. Har vært på revy med han og Ulla Skog en gang, men det tar jeg ikke nå 😛 Like etter at han var ferdig og «programlederen kom på og presenterte hvem som var neste, begynte det selvfølgelig å høljregne.. Med andre ord, fare for paraplypigger i øynene.. Da Alexander kom på scena, sa han » her regner det ja!» med trykk på «her». Så sang han noen av låtene sine og snakka littegran. Han sa også at «Nå skal jeg synge en sang jeg har sunget mange ganger før som jeg aldri blir lei av. Håper ikke dere er lei av den enda heller.» og ungene forran scena sa «nei, vi elsker den!!», «Så for 200 gang, her kommer… Musevisa» også begynte han med «Fairytale» 😛

Etter å ha stått i regnet, ble vi våte og ikke minst stive og kalde i beina. Så etter at Alexander hadde gått av begynte vi å tusle nedover igjen. Ved enden av det huset som scena sto inntil glimtet jeg de tre jentene som hadde vært med å spilt og kora på låtene til Alexander. De fikk litt orientering tror jeg før de ble geleidet over i et annet hus, men det var nesten så Alexander skumpa borti meg i all hast 😛  Prøvde å komme meg bort der alle samla seg i håp om å få tatt et bilde med han, men han forsvant fort inn i det andre huset. Søren! men, men 😛

Vi kom oss på bussen ned, og den ble smekkfull! Glad vi fikk sitteplass 🙂 Kom oss ned på Majorstua igjen og venta på t-banen. Vi gikk av på Nasjonalteateret og satte oss på toget der så det ikke skulle bli så fult. Etter litt fram og tilbake bestemte vi oss for å spise på Peppes i Ski og satt på med toget helt ut. Vel framme på Ski og Peppes, bestilte vi det vanlige: 1x medium nr 9 Stars or Stripes, blandet og 2x 0,8 pepsi 😛 Spiste det og bestilte dessert. Is med knust oreokjeks og jordbærsaus. NAM! Etter å ha spist oss mette betalte vi og fant toget tilbake til Greverud. Derfra tok vi taxi for vi hadde gnagsår og var våte og det regna fremdeles.. Vel oppe hos Thomas fikk jeg ladet telefonen min som døde i løpet av dagen og ble varm igjen. Jeg var hos de litt og det kom en kompis av Thomas også.

Når klokka hadde bikka 12 halv 1 på natta fant jeg ut at jeg burde stikke hjem til farmor snart. Thea fulgte meg ca halvveis og vi hadde selskap av hverandre over tlf resten av veien. Jeg syns det er ekkelt å tusle rundt i mørten :/ Men kom da hjem og fikk lagt meg 🙂 Pappa som hadde vært på klassefest ca midt i mellom der Thomas bor og farmor bor kom hjem et par timer seinere 😛

I går skjedde det ikke stort annet enn at vi pakket litt inn i bilen. Farmor hadde ting som skulle blir med hun også siden hu skulle bli med hit. Litt etter middag gikk jeg bort til Thea igjen. Litt for å ha selskap av noen andre og mest for å si hade bra, siden hu skulle hjem og på skolen i dag stakar..

I dag sto vi opp og ordna oss og dro mot Sverige. Vel framme måtte vi lempe av hengeren og få satt sofaen på plass. Etterpå var det å spise litt og så endelig: muligheten til å være på nettet!! Der har jeg sotti siden 😛